نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2120
-
الف
+

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فلم های کودک و نوجوان ایران آغاز به کار کرد

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فلم های کودک و نوجوان در ولایت اصفهان آغاز شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فلم های کودک و نوجوان شب گذشته 28 اسد(مرداد) همزمان با عید غدیر با شعار «رویای شیرین کودکان سیل‌زده را بسازیم» در باغ غدیر ولایت اصفهان آغاز به کار کرد .

جشنواره فلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ خورشیدی تاکنون در ۳۱ دوره برگزار شده و در این مدت ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده است.

جشنواره فلم کودک و نوجوان

«علیرضا تابش» دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فلم های کودک و نوجوان اصفهان به ایرنا گفت:  بیش از ۱۱ سالون سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ چوکی در هر روز فلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.

در این دوره از جشنواره ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فلم سینمایی است .

معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌الملل، زمینه‌سازی برای توسعه پایدار و متوازن سینمای کودک و نوجوانان، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، شناسایی ظرفیت‌ها و ترویج صنایع فرهنگی از اهداف این جشنواره اعلام شده است.

جایزه اصلی سازمان سیفژ (سازمان بین‌المللی فلم های کودک و نوجوان) به تشخیص هیأت داوران، به کارگردان و یا تهیه کننده بهترین فلم بلند جشنواره اهدا خواهد شد.

همچنان هیأت داوران یک دیپلوم افتخار نیز به یک فلم کوتاه یا پویانمایی کوتاه اهدا می‌کند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فلم های کودکان و نوجوانان از ۲۸ اسد(مرداد) تا 4 سنبله(شهریور) در دو بخش «ملی» و «بین المللی» به دبیری «علیرضا تابش» در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر